Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Resident Evil 5
BerichtGeplaatst: 03 jun 2009, 15:16 
Voorzitter
Woensdag middag.. even een game pauze :P ,

Ik denk dat ik voor een grote doelgroep spreek als ik zeg dat Resident Evil 5 helemaal de shit is. Persoonlijk volg ik al de hele reeks van Resident Evil en vind ik het grafische aspect bij dit 5e deel gewoonweg briljant :!:

Het leuke van Resident Evil 5 is dat de makers je echt de stuipen op het lijf willen jagen en dit zorgt continu voor spanning.

Zijn er toevallig mensen hier die dit spel bezitten en meer over de game kunnen vertellen?
Ik denk dat Resident Evil 5 bij iedereen wel bekend is.. wat vinden jullie van deze game?

Greetz . . . Carter

Profiel  Offline

Berichttitel: Re: Resident Evil 5
BerichtGeplaatst: 04 jun 2009, 08:49 
Beheerder
Carter schreef:
Het leuke van Resident Evil 5 is dat de makers je echt de stuipen op het lijf willen jagen en dit zorgt continu voor spanning.

Hiermee ben ik het helemaals eens, Resident Evil 5 is echt een spel dat je boven in een klein kamertje, zonder licht aan moet spelen.. De schrik momenten zijn fantastisch..

Profiel  Offline

BerichtGeplaatst: 10 jun 2009, 01:43 
Average
Resident Evil is gewoon goed. Deel 5 is ook erg mooi en is ook leuk om met je vrienden te spelen.

Ik wordt niet snel bang in games. De enige game die mij bang kan maken is, jawel: Doom 3

Man die game is echt ziek :P schrik je kapot haha ... moet je ook nog eens met een zaklamp gaan lopen in het donker, volgensmij willen de makers van Doom 3 Nederland nog meer laten vergrijzen door de jeugd een hardaanval te bezorgen :lol:

[Shooter games are the shit]

Profiel  Offline

BerichtGeplaatst: 10 jun 2009, 12:21 
Skilled
resident evil is zeker een goed spel. bordevol actie. maar ik ben het niet zo eens met de spanning.. zeker als je RE4 ernaast houd dan merk je toch dat de horror sfeer die neer gezet word in deel 4 beters is. ook als je de bazen bekijkt in deel 4 merk je dat deze weer terugkomen in deel 5 wat erg jammer is.. neem de kettingzaag gast, de transformatie van salazar komt in deel 5 terug. en wesker op het einde komt ook uit deel 4. dat is wel jammer vind ik.

Profiel  Offline

BerichtGeplaatst: 10 jun 2009, 23:35 
Noob
En ik sluit me aan bij wat mijn collega hierboven zegt. Resident Evil 5 heb ik vanaf release helemaal BLAUW gespeeld (Volgens mij 3 keer thuis, en 3 keer op het werk uitgespeeld.) Nu ben ik op het werk bezig met RE4 op de Wii, en ik moet zeggen dat de overeenkomsten er af en toe te dik bovenop liggen. Zoals al werd gezegd, de overeenkomsten tussen de bosses, het vinden van ammo/health in de kratten, maar ook hoe de dorpelingen reageren, komt overeen met de standaardnegers uit deel 5. Ik denk dat als ik eerst deel 4 had gespeeld, en daarna deel 5 dat deze me veel meer was tegen gevallen.

Ook mis ik in deel 5 het puzzelelement. wat bij de vorige delen op gezette tijden voorbij kwam, is bij deel 5 zo goed als verdwenen. De Resident Evil franchise is een andere weg ingeslagen. Dat hoeft niet perse slecht te zijn, maar deel 5 was eigenlijk een (schitterend vormgegeven) doodnormale shooter. Wat wel goed is, is dat de overall Resident evil feel is vastgehouden. Personages en creatures uit de andere delen. Plotgaten uit de andere delen die uitgelegd werden.... Helemaal goed!

Maar stiekem hoop ik dat Capcom binnen een paar jaar deel 6 aankondigd, en dat deze er dan weer voor gaat zorgen dat men me bij tijd en wijle weer van het plafond af kan krabben. :lol:

Overigens even een vraagje voor de reageerders hier boven me; Buiten de kettingzaag gast die ineens dat ding in je nek plant, welke " schrikmomenten" bedoelen jullie?

Profiel  Offline

BerichtGeplaatst: 11 jun 2009, 00:09 
Skilled
hahaha hey maikel! ook al hier man? :D

Profiel  Offline

BerichtGeplaatst: 11 jun 2009, 00:14 
Noob
tempest schreef:
hahaha hey maikel! ook al hier man? :D

Hai hai zwaai zwaai! :lol: